søndag 30. mai 2010

Kråketid

Noen helt ferske bilder. Matjakt i gresset.






4 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Syntes du har fanget kråka på en fin måte. Perspektivet, bakkenivå, viser ungkråka ( for den er vel det? )i sitt andre element, nemlig på bakken. Bilde 2 har et personlig uttrykk og blinket i begge øynene løfter bildet, og blir min favoritt. BIlde 4 er en god no. 2 hvor den mørke gresstua i bakgrunnen står i fin kontrast til Kråka. Dette er et godt eksempel på at nære fugler, som jeg liker å kalle de, også kan være både fotografisk fine, men også har sine egene karakteristikker som er interessante for den som vil se.

    SvarSlett
  3. Vil tro at det en ganske ung kråke ja. Alt tyder på det, både adferden og nyskjerrigheten og den spraglete fjærdrakta. Bildene var ganske rotete og endel forskjellige treff med fokusen ga mye grumsete bilder, derfor tenkte jeg at svart/hvitt passa bra.

    Helt enig med deg ang. slike fugler, eller andre tilsvarende "vanlige" motiver. Det man ser hver dag har en tendens til å bli litt oversett når man skal ut med kameraet. Synes derfor det gøy å forsøke litt ny vri på vanlige fugler eller dyr, eller andre motivområder for den saks skyld.

    Takk for kommentaren!

    SvarSlett
  4. Liker disse litt "rotete" kråkebildene. Synes miljøet her gir bildene et løft. S/H er jo også helt rett etter min mening. Utsnittene er veldig bra. Bilde nr1 er min favoritt. Hvem har sagt at uskarpe bilder ikke kan være gode;)Bilde nr3 liker jeg også veldig godt.

    SvarSlett