lørdag 1. mai 2010

Vårstemning i svart/hvitt

Frosker er alltid gøy! Og et sikkert vårtegn. Jeg blir alltid forundret over hvor utrolig sky froskene er, og hvor bra sansene deres er. Her blir man oppdaget på lang avstand og den minste bevegelse sender froskene til bunns på ubestemt tid.




Et par fuglebilder. Først mestersangeren svarttrosten. Så storlom i et vann langt inne på skogen.




Rådyrene kommer fram i skumringen for å lete etter godsaker der snøen har forsvunnet.
På vakt for alle lyder som kan være mistenkelige.


4 kommentarer:

  1. Hei Espen!

    Variert serie du har her.
    Du sier froskene er sky, jeg hadde med meg liggeunderlag og la meg i "froskehøyde" i vannkanten. Noen av froskene kom svømmende og andre lå bare å titta på meg. Tror hemmeligheten er å komme seg ned på froskenes nivå.
    Artig det terdje bildet ditt hvor du har fangen en frosk i spranget. Men, jeg likte best det av svarttrosten. Utrolig for en vakker sang denne fuglen presterer.

    Stein

    SvarSlett
  2. Hei, fin serie. Enig med Tommy at bildene skiller seg ut - "typiske Espen Bilder" :-) Bilde 3 av frosken, i en klasse for seg! Det ble helt rått:-) I mine øyne et blinkskudd. Ingen tvil om hva det er, en flott diagonal som får meg til å følge frosken ut av bildet samt litt uskarpt som gir det følelsen av bevegelse. Fort går det for frosken er jo allerde ute av bildet og det syntes jeg ble helt rått her. Og ja, de gjør seg i svart/ hvitt!

    SvarSlett
  3. Frosk er gøy ja.
    Jeg fester meg spesielt ved bilde nr 3 - utrolig kult!

    SvarSlett
  4. Takker så mye for kommentarer og synspunkter!

    SvarSlett