mandag 24. mai 2010

På bakken

8 kommentarer:

  1. Hei, et tøfft bilde som illustrerer overgangen fra luft til jord. Den høye himmelen, i fht. den beskjedne bakken gir bildet det ekstra løftet som skiller det fra andre flybilder syntes jeg. Kontrasten i skyene er god og gir et inntrykk av at flyet kommer fra et regntungt skydekke og endelig har passert baneterskelen og fått plantet understellet i bakken.
    (det eneste jeg har å bemereke er at det ikke er et av Norwegians fly ;-) kan du gjette hvorfor jeg syntes det? :-)

    SvarSlett
  2. Heisann, takker for kommentar Gjermund!
    Hvorfor det skulle vært Norwegian? Tja... Mitt beste tips er at du er vanvittig stor MGP-fan, og at de har et fly med slik logo? :-)

    SvarSlett
  3. He, he. Godt forslag. Men det er nok heller fordi Kjos er min sjef ;-)

    SvarSlett
  4. Da skjønner jeg bedre! Skal se om ikke jeg har noen kule bilder med de røde og hvite da.
    Synes det er litt kult med flyfoto av og til, som en avveksling fra "vanlige" motiver. Men det må jo sies at det er langt mellom de spektakulære bildene.

    SvarSlett
  5. Ja, du har nok rett i det. Men det finns vel alltids muligheter for den som prøver. Litt lange lukkertider og dårlig vær, er sikkert ikke så dumt ? - Problemet for de fleste er vel å komme nær nok..

    SvarSlett
  6. Må jo til en flyplass hvis det skal bli noe greie på slike bilder. Både pga brennvidde og nærhet til motivet, men også antall muligheter på kort tid.
    Jobber du på Gardermoen? Du har kanskje noen kule flybilder selv du kan legge ut?

    SvarSlett
  7. Jo da, jobber der. Har vært i bransjen i 20 år, men bilder av fly, nei det har jeg ikke mye av... Så kanskje jeg må skjerpe meg der, har jo alle muligheter.

    SvarSlett
  8. Det har du absolutt! Har vel vært de fleste stedene rundt der med kamera, men det begrenser seg litt med disse høye gjerdene...
    Har blitt mange turer til mange forskjellige klokkeslett. Men må prøve å begrense meg litt. Kan (bør) ikke bli helt hekta på enda en interesse, selv om samlinga med flybilder har vokst seg ganske brukbar i løpet av kort tid. :-)
    Ser det er mange som er skikkelig inne i alt som har med fly å gjøre der oppe. Starta mest med fotograferinga for egen del, og kan fortsatt ikke spesielt mye om flytyper.

    SvarSlett