lørdag 16. oktober 2010

Opera for tonedøve

Tenkte jeg skulle prøve meg på noen bilder fra operaen... Først tenkte jeg at det blir som å hoppe etter Wirkola, for et mer gjennomfotografert sted finnes vel knapt? Men etter litt kaffe og tankevirksomhet har jeg kommet til at det er som å hoppe etter Eddie the Eagle, grunnet alle de kjedelige bildene jeg har sett fra dette stedet. Det er selvfølgelig med stor fare for å havne i samme bås som nevnte Eddie at jeg viser noen bilder fra operahuset. Det kan fort gå den veien vi sparker høna...

Sol fra skyfri himmel er vel ikke drømmelyset på en hvitt isfjell. Skyggene og kontrastene ble redningen for å få til noe med litt særpreg på. En liten kar med gul ballong kom også godt med. Når man ikke har en plan selv er Egon god å ha!










4 kommentarer:

  1. Dette liker jeg Espen. Som Tommy skriver har du klart å få et særpreg, hvor mine favoritter er bilde nr 2 og 3. Nr2 pga enkelheten som gir ro. Du har også valget et godt utsnitt som fungerer veldig bra. Nr3 liker jeg mest pga den gule ballongen som gir en fin kontrast mot blåtonene i bildet. Veldig fin serie dette Espen!

    SvarSlett
  2. Hei! Dette var bra, selv om du er tonedøv :-) er du iallefall ikke blind. Gode og anderledes situasjoner. Det blir bilde no 1 som blir min favoritt,det er noe med linjene, dybden og den 1/2 personen som gjør bildet så bra. Det kan tenkes at personen i forgrunnen er på tur over kanten og ut i Oslofjorden? Men Egon er kul å :-)

    SvarSlett
  3. Mange takk for kommentarer gutta!
    Var veldig gøy å prøve en litt annen bildestil enn jeg normalt driver med. Kult å forsøke å tenke annerledes og bruke enkle elementer på en effektiv måte. Det var i hvert fall utgangspunktet mitt.

    SvarSlett
  4. Fin serie fra Operaen. Det første er min favoritt.

    SvarSlett