mandag 25. oktober 2010

Ismønster

Plutselig lå isen der. På vanndammer og mindre vann var det over natta blitt en tynn isskorpe. Ikke noe skøyteis riktignok, og skal man fiske på isen bør man huske ispigger og helst legge igjen lommeboka hjemme... Det lureste er nok å vente litt.
Må jo innrømme at jeg gleder meg til tiden vi går inn i. Vinter med snø og is er alltid en fin avveksling fra de andre årstidene. Fotografisk blir det mange nye motiver. Både helt nye og de som man har brukt før, og som nå  har forandret seg over natta.




5 kommentarer:

  1. Det er ei fin tid nå, med mange lekre små motiver for den som gidder å krabbe rundt i kulda.
    Fin serie, det mest slående er kanskje det blå-gule - men det er også det mest opplagte. Uansett, lekre fine detaljer i alle bildene.
    mvh Ø.

    SvarSlett
  2. Hei! var på fjellet nå i helga, ikke et snøfnugg, men isen ligger tykk og god. Enig med Øyvind, en fin serie - de to siste blir mine favoritter, med herlige linjer i begge to.

    SvarSlett
  3. Liker dem alle som en! Bildene får meg tll å angre på at jeg ikke tok meg en tur ut i dag, som jeg hadde tenkt... Skal jeg velge ett, velger jeg det siste. Veldig flott linjespill der.

    SvarSlett
  4. Mange takk for kommentarer! Alltid hyggelig når bildene faller i smak.

    SvarSlett
  5. Dette liker jeg godt! Slike motiv er fantastisk moro å leke med, og resultatene er alltid spennende. Av disse synes jeg det siste er mest tiltalende. Det har gode toner, lekende form og god bevegelse. Bra!

    SvarSlett