torsdag 19. august 2010

Edderkoppen

6 kommentarer:

  1. Hei Espen!
    Tøft bilde!
    Hva slags objektiv har du benyttet her? Veldig bra at trærne bak er såpass tydelige at vi ser miljøet edderkoppen bebor. Edderkopper dukker opp overalt forresten. Ofte ser jeg dem på f eks blomster først på skjermen hjemme. Og da ser jeg også at om de hadde vært i fokus ville det gitt bildet et stort pluss.
    Mens her er jo den lille edderkoppen selve hovedmotivet. I stort format tror jeg dette bilde vil gjøre seg godt, da syns edderkoppen i større grad. På dette lille bildet blir den kanskje litt vel uanselig.

    Stein

    SvarSlett
  2. Hei Stein!
    Takk for kommentar! Edderkoppen blir ikke så fremtredende her nei, det er sant. Kan godt hende et større format hadde vært lurt...
    Her har jeg brukt 100mm 2.8 macro og manuell fokus.
    Ser ofte slike småkry sjøl ja, men som du sier er det gjerne på skjermen og litt seint å blende ned... Utroig hva som dukker opp med macroobjektivene.

    SvarSlett
  3. Jeg synes det er nettopp det at den er så lite fremtredende, som gjør bildet.
    Fint naturfoto med personlig vri.
    mvh Ø.

    SvarSlett
  4. Først tenkte jeg det hadde klikka for Espen. Hva i huleste er det han har lagt ut nå...? Så fikk jeg øye på lille Petter:) Er enig med Øyvind, det at den er så lite fremtredene gjør bildet. Jeg liker bildet veldig godt.

    :)

    SvarSlett
  5. Heisann, og takker så mye for forskjellige tolkninger og kommentarer!
    Etter å ha prøvd litt fram og tilbake i Lightroom, har jeg kommet fram til at jeg liker bildet som det er. Beskjærer jeg mer synes jeg komposisjonen blir dårligere, så jeg lar det være.

    Bjørn-Egil; du har nok rett i mistankene dine rett som det er! :-)

    SvarSlett
  6. Helt rett, bildet er strålende som det er og må IKKE beskjæres!

    SvarSlett