tirsdag 27. juli 2010

Etter regn

Det har regnet mesteparten av det siste døgnet. Endelig litt opphold tidlig på kvelden, og da var det på tide med litt foto igjen... Dro ikke så langt denne gangen, men det ble nok fort 4-5 meter. Blomsterkassa på verandaen var full av regnvåte planter, og selv om lyset raskt ble dårligere ble det da noen bilder. Med makroen på kameraet finner man motiver overalt! Spennende og ganske oppslukende å jobbe så tett innpå motivene. Disse bildene syntes jeg gjorde seg best uten farger, og det lå litt i bakhodet under fotograferinga også. Helt sant! :-)



5 kommentarer:

  1. Hei Espen!
    Ja, det er utrolig hva man kan få ut av selv korte ekspedisjoner. Selv sliter jeg litt med at jeg skal gjøre flere ting på samme tur. Og da får ingen av ideene nok fokus.

    Et tips til slutt, Nikon har digitale kamera som tar fargebilder ;)

    Stein

    SvarSlett
  2. Hei Stein, takker og bukker!

    Kjenner godt igjen det du sier om flere prosjekter på samme tur. Hvis jeg skal til nye steder har jeg lett for å dra med for mye utstyr, men skal jeg tilbake til kjente plasser og vet litt om hva jeg skal fotografere, er det ofte jeg kun tar med ett objektiv. Sjøl synes jeg det hjelper på fokus for man slipper å se etter motiver for vidvinkel og tele samtidig.

    100mm macro (som er brukt her) synes jeg er veldig anvennelig ute på tur. Den kan brukes til mye mer enn nærbilder og blir nok for min del det nærmeste man kommer alt-i-ett-objektivet for turbruk.

    SvarSlett
  3. Glemte jo helt å vurdere og bytte kamera...
    Takk for at du sa i fra! Trodde mitt var tomt for farge og måtte på verksted jeg.

    SvarSlett
  4. Igjen, dette begynner å bli "typiske Espen bilder" du lykkes godt i å skape din egen sjanger. Jeg syntes du treffer godt og som du selv sier, motivene er ikke nødvendigvis så langt unna - det handler om å se. Ellers er det helt riktig, NIKON kan fotografere i farger ;-)

    SvarSlett
  5. Hei Gjermund! Takk for dine synspunkter både på bilde og fotoutstyr... :-)

    SvarSlett