torsdag 13. januar 2011

Snø og svømmeføtter




8 kommentarer:

  1. De er fine! Veldig grafiske i uttrykket. Liker nummer tre best. Fin komposisjon og mye energi. Hannen i forgunnen får fokus - og de meste relateres til han. Dette er nok en serie som kan utvikles videre - med mye fokus på komposisjon. Artig å se. Litt samme sjanger som ekornbildene for litt siden.
    Vennlig hilsen Magne

    SvarSlett
  2. Artig serie dette, Espen. Jeg synes det første gav meg mest. Det er noe med de to endene som er delt, men forsetter på nytt i andre enden av bildet. Den hodeløse anda i toppen kommer fram igjen nede i bildekanten. Og tilsvarende den hodeløse nede til høyre som kommer inn igjen i toppen til venstre.
    Ja, det blir som et godt gammelt dataspill hvor man etter en lang kveld med tasting ikke fikk sove. Jeg skal snart se om dette bilde har samme vikrning.

    Stein

    SvarSlett
  3. Hei.
    Beklager, men for meg er dette for mye rot.

    Kåre

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer!
    Dette er selvfølgelig litt spesielle bilder, men det er egentlig mye av poenget mitt også; et forsøk på å ta "nye" bilder av svært oppbrukte temaer. Eller i dette tilfellet, stokkanda.
    Blir nok noen serier med duer framover har jeg følelsen av... :-)

    SvarSlett
  5. Hei, ja det er spesielle bilder og det gjør at de skiller seg litt ut, og det er bra! Jeg liker High Key følelsen du får frem her med de usynlige overgangene mellom and og bakgrunn. Syntes dette var stilig jeg, gleder meg til duene.

    SvarSlett
  6. Du er inne på noe, men kanskje ikke helt i mål. Både nr 1, 2 og 3 har kvaliteter i form av bevegelse og/eller mønstre. Som enkeltbilde fenger nr 3 mest.

    SvarSlett
  7. Endene går stort sett i samme retning som igjen skaper linjer i bildene. Synes også du klarer å fylle bildeflatene bra. Enig med Øyvind at du er inne på noe her. Det at du prøver noe nytt er kjempe bra. Fin måte å utvikle seg på! En isbjørn med en sjonglerende pinvin på ryggen som blir angrepet av en ørn kunne kanskje tilført bildet noe;)

    SvarSlett
  8. Takker så mye!
    Viktig å prøve og feile litt.
    Usikker på forslaget om isbjørn, pingvin og ørn, men skulle jeg komme over noe slikt ser du nok bilder her. Skulle bare mangle. ;-)

    SvarSlett